Blabber passeert HMS Diamond Rock

HMS Diamond Rock

Om 6 uur werden we wakker en zagen we de Joho voorbij varen. Ze gingen op weg naar Le Marin, om boodschappen te doen. Wij dachten dat je hier het beste de boodschappen kon doen, maar het blijkt nog een haven verderop te zijn. Dus wij ook anker op en richting Le Marin.

Het eerste stuk konden we geweldig lekker zeilen, maar eenmaal de hoek om hadden we pal wind tegen en moest de motor aan. We passeren HMS Diamond Rock. De enige rots die volgeladen werd met kanonnen en dienst deed als oorlogsschip. De Engelsen hebben wel 17 maanden stand gehouden, maar toen de Fransen zo slim waren om een paar vaten sterke drank te laten aanspoelen bij deze onneembare rots, was het gedaan met de Engelsen. Zo grappig dit soort verhalen.

De baai ligt bommetje vol met zeilboten, de meeste zijn charters en vooral veel catamarans. Ongelofelijk, zoveel hebben we er lange tijd niet bij elkaar gezien. Le Marin blijkt wel een groot drijvend spookdorp te zijn op dit moment, de meeste hebben de boot verlaten. Wij gaan tussen de catamarans in de baai voor anker.

In de marina ligt de Blues en die hebben we sinds Suriname niet meer gezien. Samen met de Blues gaan we naar de kant en hebben we wat gedronken en gegeten bij de Mango Bay Bar (met goed internet).