Die LUUUUCCCCHHHHTTTT!!!!

Plymouth vanaf zee

De vulkaan is niet dood, hij leeft nog! Vanmorgen om 6 uur ging de iPhone af en een half uurtje later gingen we anker op. Het is grijs & grauw, echt Nederlands weer maar dan met hogere temperaturen. We willen graag Plymouth nog vanaf zee zien en zeilen onderlangs de west kust. Eenmaal onder de ‘rook van de vulkaan’ werden we getrakteerd op een enorme putlucht. Niet normaal. In a split second stoof Ben naar binnen om onze afvoeren te checken, maar twee seconden later legden we de link; de vulkaan! Rotte eieren (= zwavel)lucht. Oef! Helaas zagen we niet veel van Plymouth. Het regende te hard, er hingen veel wolken boven/voor de vulkaan en de zon scheen recht in de camera…

Achteraf bleek dit ook niet de meest slimme route naar Guadeloupe. Eenmaal onder het eiland vandaan hadden we wind tegen! Twee keer pech. We gingen al motor zeilend verder. Blabber danste met de golven en baande zich een weg naar Deshaies (spreek uit Day Hay… nee geen Hay Day!!.), Guadeloupe. Terwijl ik het gevoel had op een rodeostier te zitten. Wat een gehotseklots. Om 16.00 uur lopen we de baai van Deshaies binnen en deze is geweldig, lekker rustig en we kunnen met gemak een plekje uitzoeken op ongeveer 6 meter diepte. We kiezen een ankerplekje dicht onder de kust, aan de noordkant van de baai. Morgen gaan we wel inklaren. Voldaan hijsen we de Franse en de gele (inklaar)vlag.