Relaxed dagje man

Vliegende vissen; onze maaltijd vliegt gewoon aan boord!

Dag 6 op zee – We kunnen niet anders zeggen. De zeilen en boom hebben we al twee dagen niet meer aangeraakt. Het waait lekker tussen de 10 en 15 knopen vanuit het oosten en we worden gewoon met een gemiddelde snelheid van 5,5 knopen naar het west stuurt geduwd. Daar hoeven we niets voor te doen. De windpilot benoemen we tot bemanningslid van de week. Hij is geruisloos, werkt altijd en 24 uur per dag, gebruikt geen stroom en klaagt nooit! Hij doet gewoon wat ie moet doen en stuurt ons op de wind naar de andere kant van het grote water.

Onze positie om 19.00 UTC: 12.25.161N bij 035.55.203W
Wind: 10  15 knopen Snelheid: 5,5 knopen Koers: 255 graden
Nog 1204 mijl te gaan

Met de energievoorziening gaat het geweldig. Overdag staat het zonnepaneel uit en wordt alles weer geladen. De stroomgebruikers aan boord zijn de marifoon, AIS, windmeter, tridata (snelheid, diepte en zeetemperatuur), koelkast (wel energie zuinig en op water gekoeld), SSB als we zenden, af & toe de radio en de nodige i-apparatuur aan boord. Als het donker wordt zetten we de navigatieverlichting aan, gebruiken we minimale stroom voor wat lampjes (allemaal LED) en zetten we de koelkast uit. Via de batterij monitor kunnen we perfect in de gaten houden of er nog genoeg stroom is.

Het wordt weer warmer aan boord. De temperatuurmeter geeft nu 28,5 graad aan. En verder gebeurd er niet veel. Vanmorgen wel 3 vliegende vissen in het gangboord, helaas niet genoeg voor een vismaaltje. Er kwamen wat dolfijnen voorbij, maar die waren niet in ons geinteresseerd en gingen meteen weer verder. En verder nog een piepklein geel vogeltje. We dachten eerst dat het een vlinder was.

De Sark is gisteren vertrokken uit Mindelo. Ze liggen ongeveer 6 dagen zeilen achter ons. Ze hebben dezelfde bestemming en we hebben weer dagelijks contact via het netje. Daarnaast hoorde we dat de Nostress ook weer en route is richting Mindelo.
Tot het volgende zeebericht!
—–
At 12/20/2012 6:22 PM (utc) our position was 12 24.98’N 035 55.66’W

1 reactie op “Relaxed dagje man

1. Dag 7 alweer dus bijna op de helft want ik las dat de Acapella in Suriname aangekomen is op dag 15!!!!
    Zo te horen gaat het allemaal voorspoedig, houwen zo, de warmte komt jullie tegemoet, veel zeilplezier verder en groeten van ons! Hetty en Gerard xx