Mogen we een hulplijn inzetten?

We got NO mail!!!!

We got NO mail!!!!

Mocht je ons de afgelopen 6 weken een mailtje hebben gestuurd en je hoort maar niets, dan kan dat kloppen… Ons emailadres is zeker al 6 weken geblokkeerd (grrrrr) en we beginnen de hoop dat we het nog ongedaan krijgen een beetje op te geven….

We snappen ook niet wat er is gebeurd. Zo van de een op andere dag is onze emailaccount geblokkeerd wegens verdachte activiteiten. De enige verdachte activiteit die we op dat moment uitvoerden was een paar vakantiefoto’s naar de familie opsturen. Mag dat ook al niet meer?

We hebben dit al eens eerder een keer meegemaakt, dus we verwachten in de eerste instantie geen probleem. Door het reizen hebben we geen vast telefoonnummer, dus een sms met code op een mobiel nummer ontvangen is geen optie. We geven aan dat we een code willen ontvangen via ons tegen emailadres. Maar als we deze op willen halen wordt ons tegenadres voor het gemak ook geblokkeerd. Nu wordt het lastig…. Want hoe komen we nu aan de code?

Microsoft heeft hiervoor een oplossing bedacht. Ze sturen je een formulier met een aantal veiligheidsvragen die je in moet invullen en retourneren. Best lastig, maar het lukt omdat we gelukkig nog een schermkopie van onze inbox hebben. We weten bijna zeker dat we alles goed hebben ingevuld, maar Microsoft wil niet buigen. Ze keuren de aanvraag af en na een aantal pogingen zeggen ze doodleuk: te veel pogingen, we adviseren je een nieuwe account aan te maken.

Huh? Hebben we iets gemist? Een nieuwe account aan maken?!! Beseffen ze wel wat een email account betekent voor iemand? Je wisselt niet zo maar de eene voor de andere in na een aantal jaren gebruik. Iedereen kent ons al jaren onder dit account. Daarnaast hebben we onze bewaarde mail en prive spullen daar in staan. Hier willen we heel graag bij kunnen. Dit geven we zo maar niet op. We willen ons email account terug!

Maar hoe leg je contact met iemand bij Microsoft bij wie je je probleem aan kunt geven? Is er eigenlijk wel een (levend) persoon bij Microsoft, of worden alle antwoorden automatisch gegenereerd. Bij het klikken van de eene pagina naar de andereen het lezen van reacties op het forum lijkt het daar wel heel verdacht veel op. Ok, we doen nog een poging. We maken zoals geadviseerd een nieuw account aan met de intentie microsoft een mail te sturen hoe dit op te lossen en te voorkomen in de toekomst. Maar meteen na het aanmaken en bij het versturen van de eerste mail wordt ons account weer geblocked!!! Nu is het niet leuk meer.

We hebben geen emailaccount meer, het lukt ook niet om een nieuwe aan te maken, Microsoft geeft geen thuis… We zitten een beetje met de handen in ons Blabberhaar. Is er iemand die dit probleem (her)kent en ons kan helpen uit deze mail nachtmerrie. Zijn er naast hotmail en gmail ook andere (gratis) mogelijkheden voor het aanmaken van een emailadres? We willen gewoon weer een email account waarop we bereikbaar zijn en weer kunnen mailen.

Alle suggesties zijn welkom!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *