Het plensde van de regen, dus we hebben de te water lating even uitgesteld, maar rond het middaguur is de boot dan toch echt te water gegaan en heeft de drijfproef doorstaan. Het was best even spannend met al die nieuwe afsluiters, gevers en gaten van de aardplaat. Maar we hebben geen water in de boot, alleen om de boot! De nieuwe rubbere afdichting om de schroefas (i.p.v. vetkoord) houdt zich goed en de wc en koelkast werken. We liggen weer in een box!
’s Avonds hebben we de nieuwe lijnen opgehaald bij de Lijnenspecialist:
- 4 vallen, waarvan de gennakerval met extra een Dynema mantel tegen het schavielen
- Rolfoktrommelval
- Een ankerlijn / snubberlijn (deze leg je tussen de ankerketting en kikker en daarmee ontzie je het ankerlier van trekkrachten)
- Een kraanlijn van Dynema
- Selmanaalden om zelf te kunnen splitsen
- Extra D-Core om eventueel een stag te kunnen vervangen in geval van nood
En we kregen op de koop toe nog wat tips van Jan-Willem en Manja (‘vertrokkers’ met de Kaat, lichting 2008, zie website) en splitsles!
Het prettige van Jan-Willem is dat hij naast ervaringsdeskundige en specialist ook meedenkt en met advies komt waar je als vertrekker echt wat aan hebt. Dat maakt het uitzoeken van nieuwe lijnen een stuk makkelijker.
Mocht je zelf willen splitsen, kijk dan op zijn website naar de vele instructie filmpjes van bv. een D-Core oogsplits:
over bv. het splitsen van een oog in een val, het zelf maken van een softshackle en nog veel meer.
Wauw! Dat ziet er strak uit!
Looking good 🙂
Leuke filmpje van de ‘Blabber’. Ze ziet er gelikt uit.
Ben benieuwd naar de proefvaart en wanneer dat plaats gaat vinden.
Leuk om op deze manier de voorbereidingen te volgen.
Wordt spannend, het is nu aftellen . . . .
Groetjes, Lilian & Martin
Ziet er goed uit allemaal.Ook leuk filmpje van het splitsen. Kom wel bij je als het zo ver is. jij bent vast al specialiste!!
Al vertrekdatum bekend??
Wij als alles goed gaat a.s. vrijdag. Spannend he!!!