Na alle regen & onweer zijn alle leidingen en koppelingen nagelopen met een zeer nauwkeurige digitale meter. Een gasleiding komt normaal tot 30 millibar, de druk op de leidingen werd nu opgevoerd tot 90 millibar. 3X zo veel. De leidingen hielden zich voortreffelijk! Daarna werd de gaskraan bij de oven open gedraaid. Ook deze hield stand. Het zag er allemaal keurig uit en de gasinstallatie is goedgekeurd.
En we hebben de mast laten trimmen. Alle skills afgekeken, zodat wij het de volgende keer zelf kunnen. Onze checklist voor de volgende keer:
- Als eerste de achterstag een mastdikte naar achter
- Dan de zijwand stag voor stag aandraaien, je werkt hier van buiten naar binnen
- Het schroefdraad boven en beneden zoveel mogelijk gelijk houden
- Af en toe checken door langs de mast naar boven te kijken of deze nog steeds recht loopt
- Uiteindelijk de achterstag weer los draaien en de stagen nog 1 keer na lopen
- Als je rammelt aan de verstaging moet de mast eigenlijk niet mee rammelen
- Het eindresultaat is een vrij stevige staande verstaging, je kunt er behoorlijk aan hangen
- Daarna heb ik het schroefdraad boven en onder afgetaped, zodat we het tijdens de reis in de gaten kunnen houden (normaal geef je de verstaging in 1 zeilseizoen een halve slag)
- En tenslotte alles borgen…
Vanavond onze favoriete maaltijd uit de oven: PIZZA! Heerlijk.